Maso a uzeniny tvoří v Česku i na Slovensku 43 % výdajů za čerstvé potraviny. Druhá pozice připadá kategorii chléb a pečivo, u které už ale GfK zaznamenala rozdíl. Zatímco v Česku její podíl činí 25 %, tak na Slovensku pouze 21 %. Za ovoce a zeleninu Češi i Slováci utrácejí zhruba pětinu svých výdajů za čerstvé zboží.

Rozdíl panuje také v podílu mléčných výrobků a vajec. V Česku činí 12 % a na Slovensku 14 %. "U této kategorie je vidět velký rozdíl mezi promočním tlakem v ČR a na Slovensku. V Česku jsou totiž jogurty a čerstvé mléko jedněmi z často promovaných produktů, takže celková průměrná cena je snížena o vliv nákupů v promočních akcích," upozornila Vladimíra Šebková ze společnosti GfK.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?