Český obchod se nenachází v jednoduché situaci. Stagnace ekonomiky, růst daní i dalších výdajů, to vše způsobuje, že domácnosti utrácejí v maloobchodě méně než dříve. Již čtyři pětiny domácností uvádějí, že současná ekonomická situace má vliv na změnu jejich nákupního chování. Nejvíce pociťují složitou situaci zákazníci s nižším vzděláním, starší lidé a osoby s nižšími příjmy. Právě pro tyto kategorie populace (ale nejen pro ně) je dobrou zprávou, že obchodníci a dodavatelé dokázali navzdory růstu daní i externích nákladů tlakem na vlastní náklady a díky různým typům slevových akcí udržet spotřebitelské ceny na přijatelné hladině. Obchod přitom plní pro spotřebitele neocenitelnou úlohu - v řadě případů tlumí cenové skoky prvovýroby.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se